Välkommen hem Vilda!

Hej!
För två veckor sedan åkte vi en söndagskväll till Skellefteå och köpte hem vår älskade lilla Vilda. Hon har varit så snäll och duktig ända från start och vi kunde inte blivit mer nöjda! Det blev faktiskt en annan katt än vad som var tänkt från början, därav en annan katt än den i förra inlägget. Hon äter, sover, busar (!!), gosar och utforskar. Hon gillar även att hålla sig nära oss även om hon vill smyga runt. 

Som våra förhoppningar har det gått så himla bra mellan djuren, de busar och tycker om varandra. Det gick också jättebra att introducera dem, han lyssnade jättebra på oss och hon var inte sen på att säga ifrån ifall han kom för nära. 

Men i övrigt så jag har nu sommarlov, jobbat hela förra veckan och i slutet av den här veckan åker vi till stugan i Norsjö. På vägen dit blir det ett stopp i Mårdseleforsen för att äta på restaurangen och titta runt. Vilda tar vi med oss i en kattryggsäck och har även koppel/sele så hon kan utforska själv. Idag ska vi på stan en sväng och shoppa lite saker inför semestern och äta lunch på Sjöbris innan jag börjar jobba. Vi ska även flytta ut sakerna från min gamla lägenhet imorgon, känns skönt att få bort det. 

Nu ska jag dricka en kopp kaffe och titta på Vendela Nilssons nya video på Youtube innan Johan orkar sig upp. Jag själv har svårt att sova den här tiden på året när det är så ljust. Ha en fin dag! 



Kommentera här: