Slutet av sommaren

Den här sommaren har varit magisk! Full av kärlek, upplevelser och minnen. Jag har hunnit med att vara hemma med familjen, träffat vänner och framförallt spenderat tid med mina favvokillar. När jag kom hem från Timrå efter att ha firat min födelsedag åkte jag, Johan och Nero till Kiruna. Vi åkte upp till toppen av slalombacken och tittade på utsikten och sedan sov vi på hotell. 
Efter frukost åkte vi till Abisko, gjorde några stopp på vägen för att titta på utsikten och åkte sedan till Silverfallet. Det var så fint! Turkost vatten, fint väder och utsikt över Lapporten. Vi gick även upp på ett berg där vi åt middag. Efter det bestämde vi oss för att leta en sovplats för natten, det tog oss ca 2 timmar haha!

Dag 2 i Abisko gick vi en bit in på Kungsleden och åt lunch vid forsen, det var så fint det med! Efter vi kände oss klara med det tog vi oss vidare och letade efter något berg att gå upp på, men tågräls en och stängsel hindrade oss. Vi åkte tillbaka till turiststationen och gick en annan vandringsled och stannade för middag där i solen. På kvällen åkte vi till Gällivare och sov i bilen, på natten blev vi väckta av polisen som ville se varför det stod en bil på ett så udda ställe. Han skrattade roat och lät oss sova kvar där haha!

Från Gällivare åkte vi mot Storforsen och stannade på vägen för att titta på ett vattenkraftverk och fiska. Vi såg även några renar, så fina! Storforsen var häftigt att se, fint väder även denna dagen. Vi stannade för middag där innan vi åkte till Harads för att sova på Tree Hotel. Där fick vi äntligen duscha och sova i vanlig säng igen, kändes riktigt härligt hehe! Så fint av Johan att ge mig hotellnätterna i Kiruna och Harads som födelsedagspresent❤️

Efter frukost på Tree Hotel åkte vi till Skellefteå för att ta ett sista farväl av Sixten och begravningen var väldigt fin. Fina tal och det märktes att han varit en viktig person i allas liv, en sann förebild.

Sedan åkte vi till stugan för att spendera de sista dagarna av semestern där. Vi såg massvis med renar, klättrade upp i ett fågeltorn på Västerbottens högsta punkt, fiskade, plockade blåbär, spelade sällskapsspel framför brasan och hade det väldigt mysigt. Tänk att jag har fått turen att få vara med Johan och vara en del av hans liv. Han är mitt allt och jag är så lycklig!

När vi kom hem till Umeå igen blev det sjukstuga, ingen covid tack och lov! Har även börjat insparken som jag är fadder i och det känns superkul! Nu ska jag försöka få lite plugg gjort och gå en sväng med Nero. Bjuder på lite bilder från resan nedan, enjoy!









Kommentera här: