Första dagarna hemma

Haloj!
Har haft en så mysig start på veckan här henna. I söndags när mamma hämtat mig från tågstationen köpte vi mjukglass och åt det med några egenplockade jordgubbar från hennes trädgård. Sedan åkte vi till stranden och tog ett kvällsdopp i solnedgången, så härligt! På måndagen solade och badade vi hela dagen på Sandgrundet och åt pastasallad till lunch. Det smakar ju alltid godare när man äter det på stranden! På kvällen hämtade vi Linda och åt en supergod middag på vårt älskade Holmö Brygga ute på Tynderö. Jag och mamma åt fisksoppa och Linda åt lax, sedan delade vi på två kladdkakor till efterrätt innan vi rullade hemöver igen.

Idag åkte jag och Linnea till Oxviken och har solat och badat hela dagen. Vi köpte med oss kycklingsallad och myste där i flera timmar. Några fler mötte upp oss efter de slutat jobba och badade med oss. Sedan åkte vi hem, åt middag och bytte om för att spela volleyboll hela kvällen. Så himla kul men också svårt!! Vi avslutade med ett långbad innan vi packade ihop oss och åkte hem. Har verkligen så kul med alla fina vänner här hemma, synd man träffas så sällan!

Imorgon ska jag och mamma fixa middag inför att några kompisar kommer hit, det blir grekisk långpanna och en vaniljpannacotta med jordgubbar till efterrätt. Mums! Ska även försöka ta oss till ett café här i Söråker som verkar himla mysigt. Får se om jag även hinner träffa Denise en sväng på dagen för ett dopp.

Ha det bra så hörs vi snart igen❤️








Kommentera här: