Båtstrul & stugmys!

Halloj!
Gårdagen spenderades på stranden med mamma och vi hade det väldigt härligt. Mot kvällen ordnade vi med middagen som var grekisk långpanna med tzatsiki och baguetter. Till efterrätt gjorde jag en vaniljpannacotta med en jordgubbs- och citronkompott med citronmeliss. Mums! Medan vi åt kom åskan och en ordentlig regnskur, men som tur är har mamma tak på sin nya stora altan så vi klarade oss fint där under. Mot kvällen åkte jag till stugan och vi avslutade kvällen med strandpingis, badminton och bubbelbad.

Idag har jag plockat smultron, SUPat, badat och solat. Haft det riktigt härligt med andra ord! Jag och Josse spelade två rundor kubb också på förmiddagen. Vi åt en god matjessill-lunch i solen och jag beställde hem en egen SUPbräda. Känns som att den kommer komma bra till användning!
Mot eftermiddagen skulle vi sjösätta båten, men på vägen började hjulet att vobbla och vi fick stanna för att inte tappa båten på vägen. Efter mycket krångel kom vi till sist till Holmö med båten och den gick fint i vattnet. Nu ska vi grilla laxknyten till middag och ha en myskväll. 

Vi hörs snart igen❤️






Kommentera här: